Hasil kreatif Mrs Bean - 20 May 2011

tarikh di post di forum cari.com.my  20 May 2011

okey everyone...seperti yang dijanjikan....inilah sambungan speku....x tahu la ada ke yang nak baca speku lagi...tapi sebab dah berjanji mmg kna kotakan jua...hehehe..speku kali nie x tau la nak  yg akhir ke x... patutnya banyak lagi nak kena kupas...tapi bab asmara dgn zaliya nie mmg bahgia n hepi ending la katakan....semoga jadi pengubat asmaraliya....


scene sebelumnya...

Zaliya masih lagi dipapah oleh Asmara...selepas mengambil ubat...Zaliya masuk ke dalam kereta dan Asmara pun memandu ke suatu tempat yg dirasakan sesuai untuk meminta maaf kepada isterinya...hatinya begitu gembira kerana bakal menimang cahaya mata... dan bertekad untuk menjaga hati Zaliya sebaik-baiknya.......
Asmara: awakk ikut saya ye...........



Kereta yang dipandu asmara akhirnya sampai ke sebuah banglo yang agak besar....kemudian asmara memandu masuk ke dalam perkarangan rumah itu...zaliya yang berada di dalam kereta masih lagi membisu...asmara tidak salahkan zaliya kerana memang salahnya  menuduh isterinya tanpa usul periksa...mereka berdua duduk di dalam kereta..asmara pula sedang menyusun kata-kata untuk memujuk isterinya

Asmara: awakkk...emm x nak tengok ke rumah nie??...zaliya masih lagi membisu..awakk...please...jgn la mcm nie....awakk diam mcm nie buat saya susah ati tau...lbih baik awakk marah2 saya......tengking2  saya macam dulu-dulu...yang tu lagi saya ok dari tgk awakk diam mcm nie...

Zaliya memandang ke  arah tepi tingkap tanpa memandang asmara...asmara mengetus dan menarik nafas dalam2 sebelum berkata..

Asmara: ok..ok....sayang....saya mintak maaf ye....pasal ape yang saya cakap kat awak ari tu....saya mmg x dapat nak kawal marah tym tu...bile saya teringat pasal arman dgn awak jalan2 mesra ...terus saya marah....x leh nak pikir ape2 dah.. semua perkataan yang keluar tu suma perkataan yang saya x pikir btul2....awakkk maafkan saya ye....

Tangan zaliya dipegang erat asmara...walaupun  zaliya sudah memandangnya dia masih lagi berdiam diri...asmara tetap tidak putus asa dan masih meneruskan usaha untuk memujuk zaliya

Background muzik: bawalah cintaku.....

Asmara: sayang....tahu tak betapa merananye saya bila awakk x de...sambil meraup rambut panjangnya dan memandang ke hadapan cermin kereta..suara asmara semakin sayu mata asmara mula berkaca....lama kemudian baru asmara berkata...

Asmara: bile saya dapat tahu brita yang awak x de lagi...saya mmg dah hilang arah....waktu awakk x de dlm hidup saya ...saya rasa kosong....semua kebahgiaan saya ,awak dah bawak pergi...tapi bile saya jumpa awak kali pertama hari tu...mmg saya rasa bersyukur dapat melihat wajah awak walaupun waktu tu awak perkenalkan nama awakk bukan zaliya...tapi saya gembira dpt tengok awak wlupun dari jauh...airmata asmara mula jatuh...

Zaliya yang melihat air mata asmara juga mula mengalirkan air mata...berasa menyesal membuat suaminya begitu....lalu bersuara..

Zaliya: awaakk.....saya mintak maaf sebb buat awak sedih....saya x bermaksud......

Asmara memandang zaliya dan mengesat air mata zaliya...

Asmara: sebab tu la bila saya dah dapat awak kembali...saya x boleh tgk org lain dgn awak...saya x mampu wakk...susah saya nak buat awak mengaku yang awak ni zaliya..akhirnya baru awak mengaku..awak x tahu betapa gembiranya saya bila awak mengaku yang awakk nie zaliya...saya harap awak maafkan saya ye....lembut asmara memujuk zaliya

Zaliya: saya dah maafkan....tapi lain kali awakk jgn buat macam tu lagi ye...zaliya mula memberi amaran tegas.....

Asmara: saya janji....hah.. isteri saya yang garang mcm nie la saya rindu nak tgk...sambil ketawa dan zaliya mencubit manja pinggang asmara ...

Asmara: aduh...ok2 ....stop2...sambil ketawa lagi...hmm awak x nk tnya ke rumah nie rumah sape??..

Zaliya: hmm cantik rumah nie... rumah sape wakk??...

Asmara: rasanya rumah nie...rumah sape?cuba la teka....

Zaliya: ala...awakk nie kn..nak main2 teka lak....

Asmara: ok..ok...sayang nie kn sejak2 adam nak dapat adik nie kan asyik cepat je merajuk ye....asmara mengusik zaliya..hmm ingat x dulu waktu kite mula2 tinggal kat rumah flat saya tu...awak masuk dlm rumah tu lpas tu awak menangis tgk rumah tu...??ingat x??...

Zaliya mula mengimbau kembali dan mengangguk tanda dia masih mengingati saat itu..

Asmara: hah kan saya ada janji kat awakk... yang saya akan belikan rumah yang lebih selesa untuk awakk....saya x mungkir janji tau...sambil tersenyum....

Zaliya memandang asmara dengan perasaan terharu..asmara memang  cintakanya..

Asmara: laa sayang....knape nie...jgn la sedey...saya x suka la tgk awak nangis...

Zaliya: awakk...saya nak tanya awak satu soalan boleh...jawab dgn jujur ye...

Asmara: ape dia sayang....untuk awak bukan satu...seribu soalan pun boleh...

Zaliya: hmm...masa awak akad nikah dulu...waktu tu awak mmg kena paksa ke? Awakk langsung x de hati kat saya ke??zaliya menanti dengan penuh sbar asmara menjawab soalannya..

Asmara: hmmm susah la soalan sayang nie...lagi susah dari soalan tym belajar tau...sambil ketawa

Asmara: ok la...sebenarnya masa tu saya mmg x sangka nak kena kawin dgn awakk...tym akad nikah pun saya pakai sweater dgn jeans je...mmg ayah x pernah cakap pape..tiba-tiba je dia suruh saya kawin...tgk2 pengantin perempuan nya awakk... lagi la saya terkejut...tapikan... sebenarnya saya mmg ada hati pun kat awakk...Cuma awak je yang x pandang saya kat kolej...ye la saya nie sape...budak kampung je..memandang zaliya sambil berpura-pura merajuk..

Zaliya mula tersenyum mendengar pengakuan asmara....hatinya berbunga-bunga

Zaliya: ala..mana ada la...ok2..tu dulu je..skrang dah x dah...sambil tersenyum manja 

Asmara: skrang mcm mane dah terjawab ke soalan sayang tu??...zaliya mengangguk gembira...ok..dah la sayang..lama tau kite duduk dlm kereta nie...susah jugak ye nk pujuk sayang nie...sambil tersenyum...skrg jom saya bawak masuk dalam tgk rumah baru adam dgn bakal adik dia...asmara tersenyum nakal dan mula membuka pintu kereta....


p/s:sori lambat guys...mintak maaf banyak2 ye klu ada terlebih or terkurang...ini je yg mampu...hope lpas baca speku marilah kite tidur bermimpikan asmaraliya...hehehe bye everyone....

No comments:

Real Time Analytics