Hasil kreatif : GenHanazawa - part 1

posted di forum cari pada 20 May 2011

Part 1

Selepas pertama kali bertemu Suhana..
Asmara;(berbisik dalam hati) Zaliya tak pernah mati.Dia sentiasa hidup dalam hati aku dan Adam. Tapi kenapa Suhana datang saat semua rasa sudah aku abadikan dalam hati. Mungkin dia Zaliya. Aku perlukan kepastian.!
Hari seterusnya...
Asmara; Awak saya ada outstation lahh besok.Satu minggu ni. Nak saya hantarkan awak balik kampung x?(Asmara tahu mesti M x nak)
M; Kenapa lama sgt awak?hmm x pelahh saya duduk dgn abang saya.(sbb dia x nak jg adam.haha*sory bias*)
Asmara; Oklah kalau macam tu petang nanti saya hantar awak ok?
M;(buat2 bengang).hmm ye lahh awak.
Selepas selesai Asmara menghantar M pulang ke rumah abangnya...Pada malamnya Asmara menelefon Zaliya..
Asmara;Assalammualaikum Cik Suhana. Saya ni Asmara.Awak apa khabar?
Zaliya;(terkejut sambil mengawal suara).Waalaikumussalam.Ohh Encik Asmara. Khabar baik..Ada ape ye call saya malam2 ni? Awak ok ke?
Asmara; Ouh saya ok je. Macam ni Cik Suhana. Esok saya ada meeting, isteri saya pula ada check-up untuk kandunga dia. Boleh x saya nk mintak tolong? Saya x tahu nak mintak tolong siapa.
Zaliya; Ohh.awak nak minta saya temankan M ke? Boleh2 apa salahnya..(seketika Zaliya teringat kembali,bertapa tulusnya Asmara menjaga dia ketika dia mengandungkan Adam)
Asmara; Terima Kasih Cik Suhana.Ermm besok boleh awak datang ke pasaraya.Kita jumpa di sana.nanti saya bawak awak dan M ke klinik ok?
Zaliya;Eh..xpe lahh Encik Asmara.saya boleh hantarkan guna kereta saya.
Asmara;Xpe Cik Suhana. Jumpa esok ye?Assalammualaikum
Zaliya;Ehhh.waalaikummusalam.
Asmara tersenyum..harap2 apa yang dirancang menjadi kenyataan.
Keesokkan harinya...
Zaliya; Encik Asmara,mana M.?
Asmara;Ohh maaf.Saya lupa nak beritahu awak yg check-up M dah cancel. Tak pe lahh Cik Suhana. Mari saya bawa awak jalan2?
Zaliya;(dalam nada.mahu tp malu)..Ehh xpe ke Encik Asmara. M x kesah ke?
Asmara;Xpe.M busy dgn study dia.jom awak.Kejap.Cik Suhana x payah le panggil sy encik2 lagi ok?panggil Asmara cukup.(sambil berseloroh)jimat sikit nafas awak nk sebut nama saya.
Zaliya;hahaha.ada2 je.Baiklah Asmara (bahagia)
Dalam kereta...
Zaliya; Asmara,awak nak bawak saya pergi mana?
Asmara;ye.oh awak nak tahu ke?nanti x suprise laa.
Zaliya;Awak...
Asmara; Ok2.saya nak ajak awak balik kampung sayalahh. Tiba2 saya rindu dekat anak saya.
Zaliya;(terkejut dan air mata mula bergenang tp mampu mengawal air mata) ohh.Anak awak dengan Zaliya ke?
Asmara;Ya.anak saya dan Zaliya.kalau awak jumpa mesti awak suka.
Zaliya;(luluh hatinya bila Asmara mengaku Adam itu anak kandungnya).oh yeke?x sabar saya nak jumpa dia.(teruja)
Sampai di kampung..
Asmara;Assalammualaikum.Nek nek..asmara ni.
Nenek; Waalaikummussalam Asmara(sambil mendukung Adam).Zaliya??
Zaliya;Adammmm.(sambil menangis dan terus mengambil Adam)
Asmara;Zaliya….(bergenang)(ckp dalam hati) Tak mungkin Suhana tahu nama Adam.Dia bukan Suhana!
Zaliya tidak mampu menahan rasa apabila berjumpa dengan anak kandungnya.dia terus mengucup bayi itu.tanpa memikirkan rahsia yg disimpan Sahlan.Asmara yg dalam keadaan terkejut dan gembira menitiskan air mata.Nenek pula masih terpinga2.
Asmara; Sayang.(memegang erat bahu Zaliya sambil menagis)Kenapa awak buat saya macam ni? Kenapa?(suaranya bergetar)
Zaliya;Awak maafkan saya. Saya x boleh buat apa2. Papa dah matikan saya awak.
Asmara;Awak...awak tahu x bila awak dah x ada,saya dah hilang arah.Kenapa awak pergi waktu saya dah mula cinta dan sayangkan awak?
Zaliya;(sambil mendukung Adam).Asmara..kita mungkin x ditakdirkan untuk .....
Asmara;Syuhh.awak x ada hak nak tentukan takdir awak atau takdir saya..semua ni takdir Allah.(air mata masih mengalir).Zal..boleh saya peluk awak?
Zaliya;(menggangguk dan terus menangis).
Asmara memeluk Zaliya dan Adam seeratnya.Ingin dia melepaskan segala rindu dan bebanan yg terpaksa ditanggung. Tanpa seorang pun yg tahu bertapa menderitanya dia hingga saat ini.
Zaliya;(dalam dakapan Asmara)..Saya cintakan awak Asmara. 
Asmara;Awak tahu kan apa jawapan saya.
Malam.Setelah selesai Asmara menceritakan semua hal kepada neneknya.
Nenek;Ishh melampau betul si Shalan tu.Kalau nenek jumpa mmg kena dia ni.
Asmara;Nekk sabar nek. Nanti saya fikirkan..nek Asmara cuti seminggu ni nek.Asmara dan Zaliya tinggal dgn nenek ye?
Nenek;Asmara mcm mana dgn M.kau jgn lupa dia tu tgh sarat mengandung.
Asmara;Saya tahu nek.Saya dah hantarkan dia kt rumah abang dia.Nek tolong nek.jgn bagitau siapa2 yg Zaliya masih hidup. Saya perlukan masa untuk selesaikan semua ni.
Nenek;Yelah Asmara.Kau pun dan besar. Pandai2lah kau buat keputusan.
Asmara; Saya rindukan Zaliya nek.(tertunduk sambil menangis).
Nenek; Pergilah Asmara kt bilik tu.Zaliya ada dengan Adam
Di bilik. Asmara memerhatikan Zaliya dan Adam.Sungguh..belum pernah dia rasa sebahagia begini. Dihadapan matanya ada wanita yang paling dicintainya bersama Adam. Ingin sekali dia memberhentikan waktu saat ini.(diiringi lagu Asfan-Terhenti Di Sini)….bersambung.

Wah aku buat speku ouh!.hope u guys like it.
Apa yg jadi seminggu Asmara and Zaliya kt kampung.(ni sweet moments.i bet u)
Cmner ng M.?
Sahlan pulak camne erk bila seminggu Zaliya x balik?
Nantikann ye geng.bye2 

No comments:

Real Time Analytics