Hasil kreatif : GenHanazawa - part 2

Untuk part 1 << klik

Part2.

Zaliya;Eh awak.kenapa berdiri dekat depan pintu tu je.Marilah sini.
Asmara; Alah awak. Ada Adam terus lupakan saya eh?
Zaliya; yelahh.Papa n Adam kan yg dah lupa mama. Adam dan papa kan dh ada mama baru..
Asmara; Hey awak ape ni?(buat muka merajuk)
Zaliya; Eh saya salah cakap ke awak?( saja menguji)
Asmara; Eeee.geramnya dgn awak ni.( terus melompat atas katil,lalu baring di antara Zaliya dan Adam)
Asmara; Adam,adam rindu papa x?(sambil menutup mulut bayi yg sedang menguap) 
Zaliya;Awak..(ada sesuatu yg ingin Zaliya bertanya,sejak dari dulu)
Asmara; Ya sayang..(terus memandang tepat ke wajah isterinya yg sudah setahun tidak dilihatnya,kadang2 dia terasa semua ini bagaikan mimpi.Hampir terlupa kepada M yg juga isterinya)
Zaliya; Saya nak Tanya awak dari dulu lg..Saya faham kenapa awak terpaksa kahwin dgn saya. Saya juga faham kenapa awak kahwin dgn M.(suaranya ditahan)..Tapi kenapa awak mengaku yg Adam ini anak kandung awak..?Kenapa awak masih menjaga dia? Kalau sebab janji awak dekat saya. Saya nak ckp terima kasih byk2 dekat awak. Awak sanggup terima dia waktu saya sendiri x boleh terima dia dulu.
Asmara;(terdiam lalu memandang sayu)..Awak nak tahu kenapa?ok saya bagitahu tp janji waktu saya bercakap ni awak jangan cakap apa2 ok?
Zaliya: (mengangguk.Ingin sungguh dia mendengar jawapan kepada semua persoalannya)
Asmara;Sebab saya janji dengan awak?Ya itu mmg alasan dia.tp itu alasan kedua kenapa saya buat semua ni..Sebab yg utama sebab cinta.
Zaliya; Cinta?tapi…
Asmara;Awak….dah janji kan x nak cakap apa2.
Zaliya;ok2
Asmara; Jujur Zal. Waktu awak beritahu saya yg awak sudah mengandung.Hancur luluh hati saya. Walaupun cinta saya x sebesar mana kat awak waktu itu. Tp saya sedih..Namun,bila masa berlalu. Saya terfikir,kalau tanpa Adam mustahil kita akan berkahwin kan? Sbb saya sedar dunia kita jauh berbeza. (Asmara terdiam.Sungguh pun waktu itu sulit baginya,namun kehilangan Zaliya lebih menyakitkan dari itu).
Zaliya; Tapi cinta awak ada pada Melati kan?(walau berat,Zaliya masih inginkan kepastian)
Asmara; (sekali lagi terdiam.Ingin sekali dia membuat wanita ini mengerti cintanya hanya untuk dia)..Cinta? Zal saya pun x tahu macam mana. Tapi saya x rasa cinta saya ada pada M. Awak tahu mcm mana saya dapat rasa cinta ?
Zaliya; Hmm.Bila awak dah kahwin dgn M?
Asmara;Awakkk…xlahh.masa dgn M dulu kami x byk dugaan. Jadi saya rasa bahagia. Tapi tu belum cukup dinamakan cinta. Bila dengan awak dulu. Waktu kita tinggal kt rumah flat yg penuh dengan kekurangan dan kesusahan. Saya masih rasa bahagia. Awak x pelik ke? Waktu tu baru saya tahu cinta saya ada pada awak. Bukan org lain..Bahagia saya bersama awak di kala hidup penuh dengan kekurangan.
Zaliya;(menangis) Awakk..
Asmara;Awak jgn menangis (sambil menyapu air mata Zaliya).Ha tulah siapa suruh tanya banyak2.
Zaliya; Terima kasih.(memandang Asmara)
Asmara; Dah lahh awak.Awak igt x dulu kat bilik ni awak pernah kena marah dgn nenek.Nanti saya bagitahu nenek awak x nak tidur nanti.(sambil berseloroh)
Zaliya;Awakkkkk.(dipukul bahu Asmara)
Asmara;Ok2 saya gurau je.Jom tidur..sedap betul Adam tidur sebelah mama dia. Sayang …
Zaliya; Ye.
Asmara; Awak lepas ni setiap hari saya nak bagitahu satu dunia lahh yg saya cintakan awak.
Zaliya;Eleh awak ni suka eh bergurau. Tahu lahh kerja awak skrg dah besar..tak payahlahh awa….(belum sempat Zaliya menghabiskan kata2 nya)
Asmara;(berbisik ke telinga Zaliya).Saya cintakan awak.
Zaliya; Eh..apa awak buat ni?
Asmara; Sebab awak dunia saya..(matanya tepat merenung Zaliya)
Diiringi lagu Surga Cinta 
Zaliya;(tergamam dengan pengakuan ikhlas suaminya)..Terima kasih awak.(terharu)
Asmara;Sama2 sayang..jom tidur.Dah berapa kali saya ajak ni. Esok sy nak bawak awak jalan2 pergi sungai.
Zaliya; Wahh bestnya.ok Selamat malam awak
Asmara;Selamat Malam.(diusai rambut Zaliya dan terus mematikan lampu)
Nyenyak sungguh Zaliya dan Adam tidur. Tetapi Asmara hanya mampu memerhatikan kedua-dua insan yang disayanginya. Tidak mahu dia melelapkan mata kerana takut semua keindahan ini sesudah dia terjaga dari tidur hanyalah mimpi. Dia hanya ada beberapa hari lagi untuk bersama dgn Zaliya dan Adam. Kerana dia tahu M sedang setia menanti kepulangannya. Pasti esok akan dia membahgiakan Zaliya dan juga Adam. Bersambung…..
Apa yang akan berlaku esok?
Mampukah Asmara meninggalkan Zaliya untuk kembali kepada M.?

Ececeh.x sangka aku boleh buat speku ouh. hehe.xpe lahh kan..alang2 Asmara2 ni x menyengat.Kita buat Asmara versi sendiri.ok Adios guys.nanti ada good idea me sambung.bye.

No comments:

Real Time Analytics