Hasil kreatif : GenHanazawa - part 3

klik untuk  Part 1 dan Part 2



Keesokkan harinya…
Asmara; Sayang bangun sayang. Jom kita solat subuh berjemaah sama. Tu nenek dah tunggu tu.
Zaliya;(membuka mata) ohh.kejap ye awak,saya ambil air sembahyang.
Asmara mengganguk sambil tersenyum. Dia benar2 tidak sangka hari ini Zaliya kembali ke sisinya. Sementara menunggu Zaliya,Asmara megusap kepala Adam. Bayi yang menyatukan dia dan Zaliya. Dia terlalu menghargai kehadiran Adam. Namun,dia terasa sedikit kesal kerana semenjak berkahwin dgn M,Adam seolah2 diabaikannya.(nada2 bias dari aku.bhahaha)
Asmara;(berkata perlahan).Maafkan papa ya sayang.(Adam diciumnya)
Nenek; Asmara oo Asmara cepat la.Zaliya dan siap ni.
Asmara; (mengesat air mata).Ye nek saya datang.
Pagi yg hening itu,Asmara mengimamkan solat Subuh bersama2 dengan nenek dan Zaliya. Suasana di pagi subuh itu sungguh syahdu. Selesai solat Asmara membaca doa. Dia berdoa supaya diampunkan semua dosa ahli keluarganya. Dan dia juga memanjatkan seribu kesyukuran kerana Allah mempertemukannya dengan Zaliya..Bergenang air mata Zaliya.
Selesai solat subuh dan setelah selesai mereka bersalaman dengan nenek,Zaliya menghampiri Asmara.Ini merupakan pertama kali dia solat berjemaah bersama suaminya itu…
Zaliya;(salam dan mengucup tangan Asmara) Awak saya minta ampun awak atas semua kesalahan saya sejak mula kita berkahwin sehingga hari ini. Saya tahu saya byk buat dosa dekat awak.
Asmara; Xpe sayang saya dah lama maafkan awak.Jangan menangis lagi ye awak?
Zaliya;(mengganguk dan sebelum dia melepaskan tangan Asmara)..Awak..kenapa tangan awak panas ni.(segera dia merasa dahi Asmara)..Awak demam eh? 
Asmara; Ye kot..tadi pun saya rasa x sedap badan. Mungkin sbb x tidur semalam kot…erk?
Zaliya; Haa?Kenapa awak x tidur semalam
Asmara; (terdiam) Ehmmm.x boleh tidurlahh tgk bidadari kt sebelah.
Zaliya; Awak ni!
Asmara; Zal saya nak tidur kejap la..sakit kepala.(badannya benar2 tidak enak)
Zaliya; Ok.awak pegilah tido dgn Adam.Nanti saya ambil kain basah. Tunggu ye saya buatkan bubur untuk awak.
Asmara; Baik awak.(suaranya perlahan.x larat tetapi terus melangkah menuju ke bilik)
Di dapur…
Zaliya; Nenek boleh tolong Zaliya buatkan bubur untuk Asmara,dia demam la nek. Zaliya x tahu mcm mana nk buat bubur.
Nenek; Zaliya2..(ketawa kecil)..xpe Zal biar nenek buatkan.
Zaliya; Ala nenek.Zal nak buat kan untuk Asmara.
Nenek; Amboi romantiknya.(mereka ketawa bersama)
Nenek; Zal nek tengok Asmara tu syg sgt dekat kau. Dengan M pun x macam ni. 
Zaliya; (rasa bersalah pada M).Nek apa patut Zal buat. Zal x nak jadi org yg tamak. Tapi Zal sygkan Asmara.
Nenek; Bersabarlah Zal nenek faham dgn apa yg Zal dan Asmara lalui. Dulu waktu Zal dikatakan mati.Asmara sepert x terurus . Jiwa dia seolah2 mati masa kau x ada. Tapi Alhamdulliah dia boleh bersemangat semula sebab Adam. 
Zaliya; (menangis.Sungguh dia tidak menyangka begitu sekali Asmara mencintai dia)..nek..
Asmara; Aduh Aduh….
Nenek;  Eh Zal pergi tgk Asmara.Risau pulak nenek.
Zaliya; (cemas dan terus naik ke atas bilik)..Sayang..kenapa ni?
Asmara; Kepala saya sakit la awak.(Sakitnya ditahan)..
Zaliya; (Dahi Asmara dipegang.Panas)..Awak kejap ye saya ambil ubat.
Setelah diberi ubat..
Zaliya; Awakkk jom makan bubur ni. Biar saya suapkan. Ni saya masak special untuk awak tau.
Asmara; (tersenyum dan terharu)..Saya sayang awak(mahu saja dia mengungkapkan kalimah itu berkali2 ke telinga Zaliya,setelah hampir setahun ‘kematian Zaliya’,perasaanya masih sama)
Zaliya; Awak makan dulu ok?(setiap kali Asmara berkata begitu  hatinya tersentuh. Asmara terlalu baik. Dia sendiri tidak boleh lupakan kenangan di awal perkahwinan mereka. Menyesal dia menyeksa Asmara sebegitu)
Zaliya menyuapkan Asmara (kenangan di rumah flat lalu terimbau)
Ok korang pergi bukak lagu Bawalah cintaku-Afgan
Setelah selesai menyuap Asmara..Zaliya memandikan Adam. Nenek kemudian mengambil Adam dan menyuruh Zaliya menjaga Asmara. Zaliya mengambil tuala dan besen air dibawanya ke bilik. Sedih dia melihat Asmara dalam keadaan sebegitu. Walaupun hanya demam biasa,hatinya begitu sedih..
Perlahan dia mengelap badan Asmara dengan kain basah. Di sapunya keseluruh muka Asmara. Sayu hatinya. Usai sudah, Zaliya pergi ke almari,mengambil pakaian baru untuk Asmara. Di menukar baju Asmara. Hatinya terasa begitu senang menjalankan tanggungjawab sebagai isteri Asmara. Perkara yg sepatutnya dia lakukan sejak dulu. Tiba2 dia teringat peristiwa Asmara dipukul Raziq ketika Asmara mencarinya(ingat kan time A1 dulu?sedih aku tgk Asmara kena pukul,tme tu Zal pun nmpk sedih). Sayu hatinya.
Asmara; (Memerhati Zaliya dan dia begitu bahagia).Sayang lepas ni saya nak sakit selalulah.
Zaliya; (mengesat air mata)Hey awak kenapa cakap mcm tu.Awak nak tinggalkan saya eh?
Asmara; X pernah Zal saya ada perasaan nak tinggalkan awak..tapi…
Zaliya; tapi apa? (sedikit cemas dan duduk di atas katil bersebelahan Asmara)
Asmara; (tangan Zaliya dicapainya)..Tapi kalau saya selalu sakit,awak mesti sayang saya lebih sikit.
Zaliya; Mana adalah awak. Saya sayang awak sama je. Tapi jujur Asmara..setiap hari saya semakin mencintai awak. Cinta saya hari ini lebih banyak untuk awak dari semalam. Saya pasti rasa ini x kan pernah berubah.
Asmara; Kalau macam tu..saya x sabar Zal menanti hari esok.(menatap mata Zaliya)
Zaliya; (Mengusap rambut Asmara). Awak rehat dulu ya?
Asmara; Zal semalam saya dah janji nak bawak awak pergi sungai. Jom kita pergi.
Zaliya; Ha?kan awak demam?.bersambung….


-Kenapa Asmara ingin sekali membawa Zaliya ke sungai?
-Asmara demam.Hanya tinggal beberapa hari je lagi sebelum Asmara kembali ke M.
-Apa yg jadi?














Geng me bagi lagi speku lagi.haha.demi peminta Asmaraliya ku sanggup..aku buat time kt dalam bas ouh.semangat kan?haha.byk idea2 aku ni.tapi semua part Asmara n Zaliya je.Sbb aku gilos x puas hati dgn A2 so let’s speku make a revenge.sory sbb byk part nangis.korg pun jom lahh buat speku mengubati hati.dan jom kita royan sama2 for the next episode which aku tahu mesti akan buat kita royan lagi :’(.

Btw, Al-fatihah.. for anak-anak yatim kat tanah runtuhan. Semoga mereka di tempatkan org2 yg beriman.Amin.

<

No comments:

Real Time Analytics