Hasil kreatif : GenHanazawa - part 4

Part4



Asmara; Ehh saya demam ye? Demam pun saya boleh lupa bila ada dengan awak.haha.
Zaliya; Awak ni suka eh main2.(ketawa manja)
Asmara; Eh betul lah.apa saya pulak main2. Awak nanti kita pergi eh? Saya nak dating dgn isteri saya ni lahh. Nanti saya dh kena balik KL balik.
Zaliya; (hampir terlupa bahawa mereka berdua mempunyai kehidupan yg lain di luar sana. Kehidupan yg membawa jauh Asmara dari dia)..Emmm..ok nanti kita pergi ye. Apalah yg special sgt kat sana? Tapi janji ye cepat2 sembuh. Saya x suka tgk awak mcm ni.
Asmara; Promise! ( sambil mencubit pipi Zaliya).
Hampir 2 hari Asmara demam. Sepanjang itu jugalah Zaliya di sisi suaminya. Telefon bimbitnya dimatikan sejak malam dia tidur di kampung kerana dia pasti papa dan mamanya pasti risau. Tapi Zaliya tidak ingin membuang masa yg singkat ini. Dia ingin bersama dengan Asmara.
Sesudah Asmara sembuh…
Asmara; Sayang (tangan Zaliya dicapainya)..Jom kita dating.
Zaliya; Ouh nak dating dengan saya kt tepi sungai eh? Macam budak baru bercinta je.
Asmara; Hari-hari saya jatuh cinta dengan awak. Tapi awak je... yg x perasan.
Zaliya; Alaaa touching pulak. Eh nak ajak saya dating bukan senang tau. Kena ada syarat.
Asmara; Saya x kira awak ada syarat ke x,saya nak ajak jugak awak pergi. Kalau awak x nak saya dukung awak sampai kt sana.
Zaliya; Eleh kuat ke Encik Asmara ni?
Asmara; Eh2. Lupa ke sayang masa awak mengandungkan Adam dulu dah berapa kali saya dukung awak. Dua orang sekali tau saya angkat. X kuat lagi awak cakap.(ketawa kecil)
Zaliya; Hahaha.ha’ah laa wak.Kesian awak kan. Kenapalah dari dulu saya x nampak semua tu.(suara Zaliya sedikit kesal)
Asmara; Zal saya rela hidup dengan awak yg dulu dari kehilangan awak lagi.(Sungguh kehilangan Zaliya adalah tamparan hebat dalam hidupnya. Lebih dari kenangan dimana dia terpaksa menjadi pak sanggup)
Zaliya; Saya tahu sayang. Saya pun x nak kehilangan awak.(Lalu menukar topik. Tidak mahu dia menangis kerana dia tahu Asmara tidak suka melihat dia begitu)Ok jom awak. Nak ajak nenek dgn Adam skali x?
Asmara; Zal…! Kita nak pergi dating lahh. Mesti lahh berdua je. Saya dah bagitau nenek dh. 
Zaliya; Amboi cepatnya dh bagitau nenek. Oklahh jom sayang kita pergi.(menarik tangan Asmara)
Sesampai di tepi sungai..
Asmara; Awak tahu x.? Masa saya kecik2 kalau saya sedih mesti saya pergi kt tepi sungai ni. Dulu masa awak dikatakan mati..di sini jugaklahh saya pergi (Rahsia dirinya diceritakan kepada isterinya itu.Walaupun nenek dan M tahu akan tempat ini tapi mereka x pernah tahu akan bermaknanya tempat ni pada dirinya. Dan dia mahu Zaliya menjadi org pertama yg tahu.)
Zaliya; Oh yeke?untunglah awak,kalau sedih dapat tenangkan fikiran kt sini. Kalau saya sedih mesti saya pergi club..enjoy tapi x pernah rasa tenang.(sedih Zaliya memikirkan kisah silamnya). 
Asmara hanya mendengar..
Zaliya; Eh tapi kenapa awak bawak saya kt tempat sedih awak ni. Awak sedih ke saya ada kt sini?
Asmara; Ha’ah saya sedih sbb awak ada kt sini Zal.
Mata Zaliya berkaca,cuba ditahan,x ingin dia melihat Asmara bersedih. Dia membiarkan Asmara terus berbicara.
Asmara; Saya sepatutnya bawak awak kt tempat yg lebih cantik,rumah yg pernah saya janji…
Zaliya; Awakkk…dahlahh. Cerita lama kann.
Asmara; Zal saya x nak hidup bersembunyi dengan awak mcm ni. Saya sedih wakk.(terdiam seketika).Sebenarnya awak tempat ni bermakna bg saya. Jadi, sekarang saya nak tempat ni jadi tempat yg bermakna bagi kita.
Zaliya tidak mengerti sehinggalah Asmara megeluarkan sesuatu dari poket  seluarnya. Kotak kecil berisi cincin dibukanya..
Asmara; Zal cincin ni saya beli sebelum awak kemalangan dulu…….
(Diiringi lagu Terima Kasih Cinta-Afgan)










Zaliya terpaku. Cincin itu diambilnya..Di bahagian dalam cincin tersebut terukir nama ASMARA.. Asmara kemudian menanggalkan cincin di jari manisnya..Diberinya pada Zaliya. Cincin tersebut pula tertera namanya ZALIYA. Sungguh waktu itu seolah-olah terhenti buat mereka berdua.
Asmara; (Suaranya agak tersekat). Zal dulu saya ingat lepas awak bersalinkan Adam, dan sekiranya awak tidak mahu diceraikan saya ingin memberi cincin ini kepada awak. Saya x pernah bagi cincin kat awak kan?Saya nak cari waktu yg terbaik untuk sarungkan cincin ni pada awak. Lambang cinta saya. Tapi sekarang saya tahu saya x perlukan waktu2 tersebut sbb adanya awak dihadapan saya adalah waktu2 yg terbaik buat saya. Saya x nak kehilangan awak lagi. Cincin ni saya pakai sejak hari pertama kehilangan awak. Walaupun saya menikahi M. Cincin ni masih lagi di jari saya wakkk.
Zaliya; (tidak mampu lagi dia menahan air matanya,disangka itu cincin kahwin Asmara dgn M). Asmaraaa…kenapa awak buat semua ni.?Kenapaaa ?(Zal seperti mahu memarahi Asmara)
Asmara;  Sayang cukuplah kali ni saya tgk nangis ok.(air mata Zaliya disapu).Awakkk, saya ada permintaan ni. Boleh awak sarungkan cincin tu kat jari saya.? Dan sudikah awak bersama saya hingga akhir hayat saya?( Inilah impian Asmara,yg pasti semua ini bukan mimpi)
Zaliya; (mengganguk dan dicapainya tangan Asmara, cincin yg diukir nama ZALIYA disarungnya).Saya sudi Asmara,walau apa pun rintangan yg terpaksa saya lalui.Orang cakap cinta x semestinya memiliki tapi yang pasti hati saya sentiasa milik awak.(Dia tahu dia x mampu memiliki Asmara sepenuhnya.M juga isteri Asmara)(*Zal redha je bermadu.M tu yg paranoid.geram aku.nada2 bias lg.hehe*)
Asmara; (Cincin bernama ASMARA diambilnya ,digenggam tangan Zaliya. Tidak sangka cincin itu dapat disarungkan ke jari pemiliknya-Zaliya) .. Dan jika hati awak ada pada saya Zal..maka hati saya adalah awak. (Dalam hati)..Cintaku tiada henti buat mu Zaliya.
Sesudah itu Asmara baring di pangkuan Zaliya.Dia bahagia..Namun  dia tahu esok dia harus pulang.Kembali kepada M dan anaknya yg dikandung M. bersambung….

-Begitu besar cinta Asmara pada Zaliya.
-Tapi mampukan cinta mereka boleh mengatasi segala-galanya?

Yeah inilah dinamakan “Cintaku tiada henti buatmu”..(tagline Asmara2)..haha.terpaksa gak aku post today demi korg.ok guys.hope korg suka lahh.aku dok imagine je semua ni jadi episode2 dalam Asmara 2..see u next part.bye
*masih memikirkan cara nak hapuskan watak M tanpa menunjukkan sebarang watak hitam dalam diri Asmara*

No comments:

Real Time Analytics