Hasil kreatif Tash - sambungan A2 - part 1


posted @ forum cari rumah Asmaraliya on 25 May 2011


note dari penulis : LilTash85 :

ok, oleh kerana saya masih x blh terima jln cerita Asmara 2 ni. saya nak speku sambungan regardless ada ATM /sekuel atau x....ni idea saya, so harap korang suke.....

Prologue

Di salah satu wad hospital, Melati baru lepas melahirkan anak. Kelihatan die sugul kerana melahirkan tanpa suami di sisi. (tp ada aku kisah?mmg lagi bagus pun).

Asmara :
awak, maafkan saya(fav line Asmarautk M). saya xde masa awak lahirkan anak.

Melati :
Mana awak pergi? Org office ckp awak x masuk office dh 2-3 hari. Awak balik rumah tgh malam, lps subuh awak dh keluar. Awak ada org lain ke?

Asmara :
Kenapa awak syak saya mcm tu? (tersentak dgnserkap jarang M). Saya ada hal kat site.Ada masalahsikit.

Melati :
Awak pergi jumpa Suhana kan?Ramai dh perasan awak rapat sgt dgn dia. Betulkan? Kalau awak betul2 sayangkansaya, jujur dgn saya Suhana tu Zaliya kan?

Asmara:
x, Zaliya dah meninggal dan saya x ada apa2 hubungan dgn Suhana.(bergenang air mata Asmarakerana terpaksa merahsiakan ttg Zaliya dr pengetahuan Melati krn Melati pastitidak boleh terima yg Zaliya masih hidup).

Asmara :
(monologue) maafkan saya Zaliya. Saya terpaksa rahsiakan ttg awak.

Backgroundsong : Anggun (berganti hati)

Zaliya yang mendengar dari sebalik pintu wad tidak dapat menahan kesedihan nya. Die terasa spt dirinya tidak lagi wujud dlm diri Asmara.Mungkin dirinya hanya sbg kenangan dan mimpi2 indah dlm hidup Asmara. Realitinya Asmara mempunyai Melati,dan kini mereka telah berkeluarga.

Zaliya mengikuti Asmarake hospital dgn bertujuan melawat Melati yg baru lepas bersalin. Tapi, ternyata die tidak kuat utk menghadapi kenyataan itu. Madunya kini telah melahirkan zuriat bagi suaminya. Dan anak itu adalah darah daging Asmara. Kedudukan Melati kini lebih istimewa berbandingnya. Kenyataan itu yg pahit bagi Zaliya utk terima dan belum kuat baginya utk menatap wajah mereka sekeluarga.

Ketika hendak beredar, Zaliya terlanggar alat pemadam api berdekatan pintu wad dan menyebabkan ia berbunyi. Zaliya cepat2 mengatur langkahnya utk beredar tanpa mengetahui bhw Asmara telah mendengar bunyi itu dan segera keluar dr wad utk memeriksa. Asmara terlihat kelibat Zaliya yg mengatur langkah laju. Asmara mengejar Zaliya dgn pantas.

Asmara : Zaliya. Zaliya. Awak, tunggu awak.

Zaliya
: Awak, saya nak cepat ni. Kite jumpananti. (tidak menoleh kearah Asmarakrnnyata die sedang menangis.

Asmara : Kenapa ni? Kenapa awak cepat nk pergi. Awak ok? (Asmara sedar Zaliya mahu mengelak dr memandangnya dan dia yakin ada yang Zaliya sorokkan darinya).

Zaliya : Saya ok. Cuma saya kn pergi. (masih cube melepaskan diri).

Asmara : Awak terdengar perbualan saya dgn Melati kan? Dia masih lemah awak, saya terpaksa tipu die. Tp percaya lah awak, jiwa saya memberontak utk bgtau semua org yg Zaliya saya masih hidup. Biarlah org anggap saya gila. Janji saya dpt kehidupan normal dgn awak.

Zaliya : Mustahil awak. kita takkan dapat kehidupan normal. Zaliya dah mati. Pada mata semua orang Zaliya dah meninggal. Mana mungkin arwah Zaliya hidup balik. Betul cakap papa, walau saya cuba jadi org lain, saya takkan dapat tempat lagi dekat hati awak.

Asmara : Sayang, kenapa awak cakap macamtu. Tiada siapa pernah ambil tempat awak dalam hati saya, walaupun Melati.

Zaliya : Jgn ckp ikut perasaan Asmara. Saya tahu kedudukan saya. Awak bukan lagi hak mutlak saya. Awak dah move on dgn kehidupan baru awak. saya pun kene teruskan hidup saya awak, saya kene mulakan hidup baru. Walaupun saya sendiri x tahu bagaimana.

Asmara : (bergenang airmata) mulakan hidup baru dgn saya awak. Kita hidup sekeluarga dgn Adam. Nanti kita fikir mcm mana nak selesaikan masalah kita.

Zaliya : Saya x sanggup nak lukakan hati Melati. Die lebih berhak dapat cinta awak. Anak die lebih berhak dapat kasih sayang danperhatian awak. They deserved better. Bukan saya ataupun Adam.

Asmara : Zaliya, jangan cakap macam tu.Awak tahu saya sayangkan Adam mcm anak saya sendiri. Dan awak jugak tahu sayacintakan awak kan?

Zaliya : (Zaliya yang menangis mengangguk) . sayajuga cintakan awak tapi, mungkin cinta tu bukan milik kita. Dah terlanjurjumpa, saya nak bagitau awak yang saya nk pergi US petang esok. Jadi, kalau boleh saya nak jumpa Adam awak. Dan, saya nak mintak awak izinkan saya pergi.

Asmara : (yang masih terkejut dgnstatement Zaliya, tercengang). Awak nak tinggalkan saya lagi? Tlg jgn pergi wak. Kalau bukan utk saya, utk Adam. Awak tentu rindu nak sama2 dgn Adam kan?

Zaliya : Maaf Asmara, ini keputusan saya. Ini saja cara yang akan membahagiakan semua org. Samada dgn keizinan awak ataupun tidak,saya ttp akan pergi esok. Maafkan saya. Saya mintak diri dulu. Assalamualaikum.

Zaliya mulamengatur langkah. Tapi belum sempat die beredar, Asmara menarik lengan Zaliya dan terusmemeluknya. Zaliya tersentak kerana kini die berada dalam pelukan Asmara. Die begitu merindui pelukan itu. Hampir 2 thn die tidak dapat merasai dakapan suaminya.Zaliya terus membiarkan keadaan itu dan terus menangis dalam pelukan hangat Asmara. Masing2 melepaskan kerinduan dan kesedihan atas nasib yang menimpa hubungan mereka.

Zaliya : Saya tunggu awak dgn Adam esok dekat KLsentral. Awak datang ya, jgn lupa bawak Adam. Sebab mungkin ini jelah peluang saya dapat jumpa die.

Asmara : shhhh…sayang jgn ckp pasal esokdulu. Saya nak nikmati saat ni dgn awak. dah terlalu lama saya tunggu dan merindui saat ini awak. Esok saya pasti akan datang dgn Adam. Awak jgn risau.

Backgroundsong : Asfan (terhenti di sini)


ok guys, njoy. nnt ada masa saya sambung....

No comments:

Real Time Analytics