Hasil kreatif : GenHanazawa - part 7

posted in forum cari rumah Asmaraliya on 25 May 2011


Part 7.

M; Asmara awak kat mana?
Asmara; Assalammualaikum. Saya on the way ke rumah ni.Kenapa wakk?
M; Waalaikummussalam.maaf.ohh.cepatlah wak. Saya rindu awak lahh
Asmara;(Rindu? Saat ini dia hanya merindukan Zaliya walau tidak sampai beberapa minit mereka berpisah. Jiwanya menjadi tidak keruan. Rasa bersalah terhadap M)
M; Awakkk.
Asmara; Saya2..kejap ye awak saya nak sampai dah ni.
Sesampai di rumah…
Asmara; Assalammualaikum.(mendukung Adam)
M; Waalaikummusalam. Ehh nenek!..Bila awak balik kampung ni? Kenapa x bagitahu nenek dtg.
Asmara; Baru td saya jemput nenek. Dah lamakan x jumpa nenek dan Adam.( Terus naik ke bilik, moodnya hilang,yg pasti dia merindui Zaliya)
Nenek; M.apa Khabar? Lama x jumpa.Sihat x?
M; Alhamdulillah sihat nek.(Memerhatikan Asmara) (Dalam hati)..mungkin Asmara penat.
Di bilik…
Nenek mengetuk pintu bilik..
M; Eh nenek masuklahh.Asmara dan Adam mana?
Nenek; Ohh.Ada kt bawah. Asmara tgh bagi Adam makan. Kau macam mana? Bayi ok?
M; Alhamdulillah nek. X sabar saya nak tunggu baby ni lahir. Penat lah nek.
Nenek; M..x baik cakap macam tu. Mesti Asmara pun x sabar nk tunggu bayi ni lahirkan?
M; Mestilah nek. Anak pertama dia kan?
Terkejut.Nenek sungguh terkejut..Sama sekali tidak menyangka M akan berkata begitu. Namun rasa itu cuba disembunyikan. Mungkin M x sedar.
Nenek; Ehh. Apa pulakk anak pertama ? Lupa ke Adam tu pun anak Asmara juga.
(Yeah devil side of M dah keluar)..
M; Nekk..nenek x tahu ke Adam tu bukan anak Asmara. ?(dahinya dikerutkan).Adam tu anak luar nikah Za….( x sempat berkata apa2)
Nenek; Apa semua ni M.Nenek tahu semua cerita tu. Tapi sampai Asmara mati ,Adam tu tetap anak dia. Nenek fikir kau anggap Adam tu pun anak kau lepas Zaliya dah x ada.(sungguh x sangka dgn apa yg dikatakan M)
M; Tapi nenek kena faham. Bukan saya yang melahirkan Adam.(dia memohon perngertian.)
Nenek; Takpelahh M. Kau jagalah kandungan kau tu. Nenek dah mengantuk.(Ditinggalkan M)
M; Maafkan M nek.M harap nenek faham situasi M.(kesal mebuat org tua itu bersedih tapi dia ingin nenek faham yg anak pertama Asmara adalah bayi yg dikandungnya,bukan Adam!)
Nenek terus berlalu.
M;(Dalam hati)..Kenapa semua nak syg Adam yg bukan darah daging dorg. Takpe lahh nanti bila bayi ni dah lahir baru dorg sedar kot.

Sementara di bawah Asmara menghantar mesej kepada Zaliya..
“Saya dah rindu awaklahh.I love you sayang” (Dia tersenyum sambil melayan kerenah Adam).
Bersambung……

-Terbongkarlah semua alasan mengapa M membiarkan nenek menjaga Adam. (amik kau M tunggu le revenge dari aku.sesuai sgt la epi 12 yg kau sentap bila Asmara cakap Adam tu anak dia dengan storyline aku ni.terima kasih!!Aku bengang betul2 ni!!!!)
-Sampai bila rahsia cinta sang suami kepada si isteri ini harus disembunyikan.


ps; goodbye Asmara.

No comments:

Real Time Analytics