Hasil kreatif : GenHanazawa - part 6

posted di forum cari rumah Asmaraliya pada 25 May 2011


Part 6.

Asmara; Zal ada lagi x barang nak bawak? Adam punya baju semua?
Zaliya; Dah awak. Jom,nenek dgn Adam dah tunggu kt kereta.
Sebelum masuk ke kereta Asmara menoleh ke rumah pusaka nenek itu. Hatinya begitu sayu untuk meninggalkan rumah itu. Terlalu byk kenangan pahit manisnya bersama Zaliya di situ. Tempat yg telah mengubah Zaliya, tempat bertautnya cinta mereka, tempat Adam dibesarkan, tempat dicurahkan semua rasa setelah kehilangan Zaliya dan tempat itu jugalah yg menemukan dia dan isteri tercintanya itu kembali.
Zaliya; Awak tunggu apa.(tangan Asmara dicapai)
Lamunan Asmara terhenti. Zaliya Nampak air mata Asmara mengalir..Lalu Zaliya menyapu air mata Asmara sebagaimana Asmara selalu menyapu air matanya.
Zaliya; Dahlahh..Kat mana pun kita pergi saya x akan tinggalkan awak.Jom
Asmara; (tersenyum)..Jom.
Dalam kereta…
Asmara; Zal awak nak balik rumah awak dulu ke rumah kita?
Zaliya; Eh rumah kita dululah..esok saya balik sendiri naik teksi.Jap awak ,saya nak telefon mama.(telefonnya di aktifkan semula)
73 missed call..semuanya dari mama,papa dan kak tria.Zaliya mendail nombor mamanya
Rohayu; Zal.!! Zal kat mana. ?Mama risau. Dah seminggu Zal x balik.
Zaliya; Mama Zal pergi bercuti kat Langkawi. Zal nak tenangkan fikiran. Esok Zal sampai rumah.
Rohayu; Kenapa x bagitau ma..(telefon dirampas papa)
Sahlan; Hey Zaliya kau ni dah melampau kan..Kenapa pergi x bagitau papa ng mama.?
Zaliya; Papa, maaf Zal tengah memandu ni.Assalammualaikum..(sedih)
Asmara; Awak..jgn sedih. Saya ada ni.(mengambil tangan Zaliya dan diletakkan di pahanya)
Lagu Tercipta Untukku-Ungu berputar di radio (nak feel korg pun bukak le lagu ni.feveret aku ni.bhahaha)
Asmara; Awakk saya suka lagu..lain kali saya nyanyi lagu ni plak utk awak ok?(cuba meredakan kesedihan Zaliya)
Zaliya; (ketawa kecil,kesedihan di hati terubat dengan tingkah laku Asmara)..ok.
Setiap bait2 lagu itu dihayati mereke. Memang mereka tercipta untuk bersama walaupun x pernah bercinta dan berjanji untuk berkahwin tetapi jodoh mereka sudah ditentukan.
Sesampai di rumah flat. Sungguh Asmara juga merindui rumah itu.
Zaliya; Ni dah jadi rumah kita. Rumah kita nenek dan Adam.
Asmara; Terima kasih sayang. Awak saya bawak nenek dengan Adam jumpa M dulu ye. Nanti lepas awak dah ambik baju kt rumah awak. Saya hantarkan nenek dan Adam balik sini ok?
Zaliya; ohh.ok..saya pun kena balik esok.Kesian pulak nenek dgn Adam tinggal kt sini.
Asmara; Sayanggg saya dh nak balik ni.( Akhirnya sampai jua waktu2 yg x ingin dia hadapi-meninggalkan Zaliya).
Zaliya; Hmm.oklahh awak hati2 ye? (tertunduk dan cuba untuk tidak melayan perasaannya yg begitu sedih)
Asmara; Awakk( dagu Zaliya dinaikkan)..Janganlah macam ni. Sedih saya tau.
Zaliya; Takpe lahh. Saya ok..
Asmara; Saya cintakan awak..(Janjinya untuk mengungakap kalimah itu kepada Zaliya tidak pernah dimungkiri)
Zaliya; Saya pun cintakan awak…(tangan Asmara disalam dan diciumnya).
Diiringi lagu Bawalah Cintaku- Afgan.
Dalam perjalanan ke rumah Asmara-M..Telefon Asmara berbunyi dan tertera nama M.. bersambung...

ps;goodbye Asmara.

No comments:

Real Time Analytics